Onze eerste vakantie samen

Met mijn stageloontje en het startersloon van Peter hadden we niet veel te besteden. Toch wouden we dolgraag samen op vakantie en dus gingen we op zoek naar een vakantie. We kwamen terecht op een camping in de Jura en hadden ontzettend veel zin om samen op pad te gaan. Onze eerste vakantie samen, ik zal hem nooit vergeten.

Frankrijk here we come!

De koffers stonden netjes gepakt in de gang, de thermoskannen stonden klaar om gevuld te worden en de broodjes voor onderweg waren gesmeerd. Alles tot in de puntjes voorbereid, klaar om te gaan. We reden middenin de nacht weg bij ons huisje in Den Haag. De auto volgeladen en op dit ontzettende vroege tijdstip stonden we bol van de energie. In onze propvolle Peugot, zonder navigatiesysteem en met papieren begonnen we aan onze reis naar Frankrijk.

Een autoreis à la 2008

We hadden een paar cd’s gebrand (zooo 2008 😉 ) en met onze favoriete muziek aan begonnen we aan onze reis. Onze reis ging naar de Jura in Frankrijk. We hadden via Vacansoleil een ingerichte tent gehuurd op camping Domaine de Chalain.
Met onze papieren reisbeschrijving kwamen we een heel eind, tot we de eindbestemming hadden bereikt. We stonden op een berg, in een piepklein dorpje met ik denk ongeveer vijf huizen. Iets was er niet helemaal goed gegaan. We besloten een stukje terug te rijden en zagen toen direct waar we de afslag hadden gemist. Zonder ruzie bereikten we de camping en konden we gaan genieten.

Lac de Chalain

Het was een ontzettend mooie omgeving, het meer, Lac de Chalain, ligt direct aan de camping. In de ochtend trekt de mist over het water weg en zie je langzaam de vissersbootjes verschijnen. Onze tent lag in een straatje en omdat we in het naseizoen waren, was dat straatje behoorlijk leeg. Net als de rest van de camping overigens. We hebben ons er een paar dagen prima vermaakt, maar het regende dat het goot. De verveling begon toe te slaan.

We hadden de tent voor 10 nachten gehuurd. Tijdens de zevende nacht werd ik wakker van een geluidje in de buurt van onze tent. Ik schopte Peter de tent uit om te gaan kijken, maar hij kon niets vinden. Het geluid was ook plots verdwenen en dus besloten we weer te gaan slapen. Ik hoorde het geluid na een paar minuten opnieuw, maar durfde er eerst niets van te zeggen. Tot Peter uit zijn bed sprong, de tent open ritste en opnieuw op zoek ging. Weer niets te zien…

We dachten eerst dat het een diertje was en hebben nog eenmaal een poging gedaan om te gaan slapen. Tot we een geluid wel heel dicht naast de tent hoorden. Ik zat rechtop in het bed en Peter had hetzelfde gehoord. Er werd duidelijk aan de deurklink getrokken van onze auto, die naast de tent geparkeerd stond. Deze keer lieten we het licht uit en wachten we even. Binnen en paar minuten hoorden we weer het geluid wat we al eerder hadden gehoord. Op zijn tenen sloop Peter opnieuw de tent uit. Het openritsen van de tent verraadde hem en weer was er niets te zien.

Met gierende banden naar huis!

Het was vier uur in de ochtend en slapen deden we niet meer. Het regende dat het goot en het weerbericht gaf voor de komende dagen niet veel goeds aan. We dronken een kopje koffie en om half vijf besloten we alle spullen in te pakken. We gingen naar huis. De tent moest schoon worden achter gelaten. We veegden de vloer en zagen toen pas dat alle haringen aan de zijkant van de tent, uit de grond waren getrokken. Later hoorden we dat er op deze manier vaak wordt ingebroken.

Dat was onze eerste vakantie, we hadden hem overleefd zonder ruzie te maken en hebben genoten van de omgeving. We hebben samen de watervallen beklommen, zijn met een mountainbike de bergen in geweest en hebben het meer vanuit een kano bewonderd. Genoten hebben we zeker, maar een tent huren…Dat hebben we nooit weer gedaan!

Wil je weten hoe we elkaar hebben ontmoet? Lees dan: Liefde op het eerste gezicht

Kun jij je jullie eerste vakantie samen nog herinneren en waar zijn jullie naartoe geweest? Ik lees het graag in een reactie!

Liefs Marieke

One Comment

• Bianca

Hahaha wij hadden een mol onder onze tent. Ook voor het eerst gehuurd met Sanne erbij. En regen man wat een regen hebben wij gehad.

Maar wij hebben het jaar daarop wel weer een accommodatie gehuurd. Een luxere variant maar wel weer een tent. Dat ging een stuk beter ☺️